Sklizeň jablek odrůdy Kissabel® na jižní polokouli končí s dobrými výsledky

Sklizeň jablek nově vyšlechtěné odrůdy Kissabel® na jižní polokouli skončila. Zajímavá barva dužniny, dobrá průměrná velikost a vynikající kvalita plodů: to je shrnutí údajů o jablkách s barevnou dužninou právě sklizených partnerskými pěstiteli v Austrálii, Jižní Africe, na Novém Zélandu, v Chile a Argentině. V návaznosti na kampaň, která proběhla vloni na podzim na severní polokouli, i tento výsledek potvrzuje vynikající vyhlídky odrůdy Kissabel®.

Kissabel® je značka, jež zahrnuje různé odrůdy jablek s barevnou dužninou (od růžové po intenzivní červenou), které byly vyvinuty pomocí výhradně přírodních šlechtitelských technik v programu IFORED, což je mezinárodní partnerství zahrnující 14 největších světových produkčních a marketingových společností.
Jedna z nejvíce pozitivních zpráv týkajících se skončené sklizně pochází z Austrálie a Rowan Little, generální ředitel společnosti Montague, vysvětluje: „Obecně je sklizeň v letošní sezóně jednou z nejlepších za poslední roky, a to díky chladnějšímu létu a nadprůměrným srážkám a jablka odrůdy Kissabel® nejsou výjimkou. V našem novém obchodě nedaleko Melbourne jsme testovali tato jablka s místní komunitou a organizovali prohlídky sadů. Zpětná vazba spotřebitelů byla pozitivní ve všech oblastech, a navíc byli nadšeni zajímavou barevnou dužninou.“
Sklizeň skončila také na Novém Zélandu, v Chile a Argentině, a i tam proběhly slibné kultivační pokusy s odrůdou Kissabel®. Paul Paynter, generální ředitel společnosti Yummyfruit (Nový Zéland), vysvětluje: „Toto je náš druhý zkušební rok. Stále musíme ověřit vlastnosti některých odrůd, ale obecně věříme, že program Kissabel® bude mít úspěch, zejména jeho červené kultivary.“
„Rok 2021 byl pro jablka odrůdy Kissabel® na jižní polokouli vynikajícím rokem,“ uzavřel Emmanuel de Lapparent, manažer IFORED. „Program IFORED nyní přechází na další krok s prvními komerčními výsadbami plánovanými v Chile a Austrálii, naše důvěra se dále zvýšila díky skvělým výsledkům z poslední evropské kampaně Kissabel®. Jsme nadšení z výhledu do budoucnosti.“*

Komentáře ke článku 2

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *