Vinaři očekávají slabší prodejní výsledky

V minulém čísle časopisu Zahradnictví jsme avizovali výsledky ze závěrečné zprávy z průzkumu mezi tuzemskými vinaři, jak na ně dolehla epidemie covid-19. Na výzkumu organizovaném Vinařským fondem České republiky ve spolupráci s agenturou FOCUS – Marketing & Social Research se také podílely Vinařská unie ČR, Vinařská asociace ČR a Svaz vinařů České republiky.

Cílem výzkumu bylo zmapovat dopady epidemie covid-19 a souvisejících vládních opatření na vinaře v ČR a jejich podnikání. Dále zjistit, jak epidemie postihla tuzemské vinaře a zmapovat problémy, se kterými se v současnosti musí potýkat. S tím souvisí i identifikace potřeb našich vinařů v tzv. postcovidové době. Výzkum byl řešen jako kvantitativní v cílové populaci tuzemských producentů vína. Osloveno bylo celkem 1858 vinařů, z toho odpovědělo na zadané otázky v době od 8. července do 10. srpna dohromady 476 respondentů. Epidemie covid-19 a související protiepidemická opatření se do tuzemského vinařství promítly výrazným způsobem. Dopady epidemie pocítila většina tuzemských vinařů (91 %), pouze necelá desetina uvádí, že epidemie jejich podnikání nijak negativně nepostihla. Nejvíce respondentů (37 %) zaznamenalo výrazné postižení, 34 % středně silné postižení a 29 % žádné či jen malé postižení. Vyšší míru postižení uvedli vinaři provozující gastro či ubytovací zařízení, případně dodávající alespoň část produkce do segmentu HoReCa a podniky, které Horecu mají jako svůj hlavní prodejní kanál.

Podle materiálů Vinařského fondu ČR

zpracovala Lucie Poláková

Celý článek naleznete v časopisu Zahradnictví č. 10/2020.*

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *